Nu
ska jag försöka få bilderna i ordning, är det fel så får ni
rätta mig..
Siffernoter, smaka på
det, för lyssna på dom, det är som att få en bisvärm instucken i
hjälmen, ja götapetter som hon sa, teskedsgumman, vilken soppa, jag
lyssnade mer på Kjell än jag tittade på vägen, försökte bara
urskilja det som lät krokigt, så det tog några SS innan jag blev lite
sams med det. Men nu åker vi, häng på vetja...
Runt 1 km in på SS 1 så var det något i stil med "Vänster 4
över krön till Vänster 2" Så på krönet klippte jag i 2:an och
vred in i svängen samt klämtade in filttofflan i pannrummet, och sedärja,
det var där publiken var, jag började rätt undra, men det brukar dyka
upp folk efter någon liten knäppa rätt som det är, så ungefär där
fotot är taget så bestämde jag mig för 3 saker på en millisekund.
1: Här är folk,
då är här fotografer lika säkert som amen i kyrkan, bäst att rätta
till vattenkamningen och le vackert.
2: Här släpps inte en millimeter, står det en jäkla videofilmare här
så ska han då inte få med nått pedalfladder på filmen från mig.
3: Kommer jag hit en gång till ska jag ha mer sladd.
Det blev lite yvigt i svängen efter, men bara det ser fränt ut så..
Bilden
har jag snott från Malexander Rallyvideo>>
Tre svängar efter fotot överst är vi här, nog skvätter det allt lite
grus runt bakhjulen? Ser han inte lite säckig ut i fjädringen, för det
var väl inte spårigt redan nu? Fotot överst från Malexander
Rallyvideo>> är taget bakom dom tre björkarna som syns
ovanför motorhuven, det här fotot är taget av min klubbkamrat och
tillika servicegubbe på Silverratten, Ingvar
"Flatout" Håkansson>>...
Här är en bildserie
från Ericsson Motorsport>>
Markfrigång som en Formel
1 kärra, tyvärr är inte
väghållning som en sådan bara, väghållningen påminner väl snarare
om en flatbottnad eka..
En liten sladd för
publiken måste man ju bara få till, så man slipper skämmas.
å så klämtar vi på till
nästa sväng...
Här syns det att det
börjar bli lite spårigt, lite spårigt var det inte överallt, på en
del ställen var det inga spår alls, medan på andra ställe så var det
inte så lite spårigt... Men 300 bilar med Dunlop Grepplösa så blir det
ju lite justeringar av vägarna, hoppas bara Älmhults MK får till
vägarna så dom boende inte jagar dom med 5,5 kilograms klyvyxan Berit nästa
gång det är dax för
Silverratten..
Man får sladda lite
försiktigt när det börjar bli spårigt, så inte utedasset välter!
Han har rätt fått till
lite dåligt focus här den gode flatout-Håkansson, ja på bakhuvudet på
kepsjohan alltså, inte på bilen..
Han tar jäkligt fina bilder, men inte på kepsar..
Bilden tror vi är från SS 8 och lite sladd har vi allt, men det är ju
så bövlens kul och sladda så..
Stort TACK till min för
dagen helt nya servicepersonal, Ingvar
& Ingemar från Team Flatout>> Även här blev det en 3:e
plats i klassen, så Kjell & jag fick oss en pokal att placera på
valfritt ställe.
Stort TACK till er alla som tar bilder på min trötta gamla Saab.
|