Saab 96 V4 Rally
>>
Lite bilder på V4:an, klicka på bilderna
för en riktigt stor och bra bild om du orkar vänta eller har bra uppkoppling, 150-200kb styck. |
Sparco Evo 2 stolar med sidofäste, gjorda av Henrik "Henke" Karlsson, Sandtler 6-punktsbälte. 2kg pulversläckare. Peltor Intercom. Rörande mycket rör i buren.... |
"Penselrenoverat" inuti tills funktionen på allt är bra, då ska den lackeras om överallt, nytt elsystem och få en allmän uppsnyggning, även instrumentbrädan ska bytas då. |
Som synes så ser den lite sliten ut, "patinerad" skulle väl en del säga? Svarvade "fotbollsfälgar" med Michelin L81 däck. storlek 14-62/15" |
Motor:
Strömmotor, 1740, smidda Mahle högkomp-kolvar, dubbelblås, korsinsug
och Weber 45:or, 7.6 kamaxel, aluminium vipparmsbryggor. Växellåda: 6:35, SP 2, Lamelldiff med 16kg inspänning, ribbat gjutjärnshus, grova lamellaxeln, 6-rullars frihjul. Special kopplingshus från Fulings Växellådsservice med skruvar mot lageröverfallen till slutväxeln. Allt i växellådan är hopsatt av hovleverantören Fulings Växellådsservice. Quaker State 80-90 HP olja. Specialgjord växelknut utan hardyskiva och specialtillverkat rör mellan kopplingscylindern och slavcylindern. Övrigt: Litet smutt batteri á 1900:- gör sig bra här. Bränslerören kommer ut genom gummidamasker som är hämtade från två stycken Volvo V70 -03 |
Kofferten med tankpåfyllning.
Här syns det "patinerade" utseendet väl..